Për më shumë se dy vite, ora fluturoi drejt 29 marsit, ditën kur kryeministrja Theresa May u zotua se Britania do të largohej nga Bashkimi Evropian. Ndërsa drama vijon, shpenzimet rriten nga dita e Brexit që nuk ndodhi.
Shtyrja që mori May-t për të paktën 12 prill, erdhi tepër vonë për kompanitë që kaluan muaj duke supozuar se do të prekeshin nga kriza. Duhet që Parlamenti të detyrojë qeverinë të kërkojë një zgjatje më të gjatë të anëtarësimit në BE ose të miratojë marrëveshjen e daljes së May-t, të paktën disa nga përgatitjet të mos shkojnë ‘dëm’ për asgjë.
Kompani të tilla si HSBC Holdings Plc dhe GlaxoSmithKline Plc po shpenzojnë dhjetëra miliona paund prej Brexit, por kompanitë më të vogla po ndjejnë edhe më keq krizën. Plastribution Ltd, një kompani shumice plastike pranë Leicester, Angli, inventarizoi inventarin para 29 marsit dhe tani do të duhet të shpenzojë mijëra paund shtesë në hapësirën e magazinës, pasi pasiguria mbi datën e nisjes zvarritet.
“Me të vërtetë u ndjeva sikur ishte një afat i qartë”, tha Mike Boswell, drejtori menaxhues i kompanisë, duke shtuar se firmat e logjistikës po kërcënojnë për rritje çmimi.
“Ndikimi mund të jetë edhe më i keq për bizneset që grumbullojnë mallra, me një afat të kufizuar të depozitave, të cilat tani do të duhet të plotësojnë ato rezerva”, tha Brian Connell, një konsulent i zinxhirit të furnizimit në KPMG.
“Firmat që sollën staf doganor shtesë dhe kontratat e nënshkruara me datën e fillimit të 29 marsit, do të paguajnë për shërbimet e tyre edhe pse Brexit nuk ka ndodhur”, tha Ross Denton, një avokat tregtar në Baker McKenzie LLP në Londër.
Ai vuri në dukje se agjentët e doganave megjithatë mund të vazhdojnë të punojnë për të marrë sistemet e reja të gatshme dhe për të trajnuar stafin.
Ndërsa kompani të tilla si Stock Exchange Group Plc dhe rivali i saj i tregtisë së aksioneve SHBA, Cboe Global Markets Inc. kanë investuar miliona euro duke krijuar versione dublikate të vendeve të tyre të tregtimit në Amsterdam, as firma nuk do të bëjë asnjë tregti të aksioneve të tyre të premten. “Derisa LSE të jetë e detyruar të tregtojë aksione evropiane nga Hollanda, zyra e saj në vend – një ndërtesë e zbukuruar dikur në pronësi të kompanisë hollandeze të Indisë Lindore – do të shërbejë si një vend i shtrenjtë për takimin dhe përshëndetjen e klientëve”.
Tregjet e aksioneve nuk kanë qenë vetëm në zhvendosjen e operacioneve në BE. Një treshe e kompanive – TP ICAP Plc, BGC Partners Inc. dhe Cie. Financias Tradition SA – luajnë një rol të rëndësishëm që përputhet me tregtinë midis bankave për bonot e korporatave, këmbimet e normave të interesit dhe derivatet e kapitalit. Secila nga kompanitë, të njohura si agjentët ‘interdealer’, ka krijuar tre vende në Paris. Kostoja për TP TPAP vetëm ishte 3 milion paund.
Automakers Jaguar Land Rover Automobilistikë Plc, Honda Motor Co. dhe BMW AG planifikojnë mbylljen e prodhimit në prill në fabrikat e tyre në Britani për të moa pasur ndonjë përplasje potenciale të Brexit.
Qeveria gjithashtu po shpenzon shumë. Filloi një nismë për të sjellë mallra vitale si ilaçet dhe kimikatet kritike në Britani, të organizuara muaj më parë për të mbrojtur kundër përçarjes nga një ndarje kaotike. Brittany Ferries, një nga dy operatorët që ofrojnë kapacitet shtesë, e krahasoi atë me një ‘martesë të anuluar’.
“Ju jeni përgatitur për ditën e madhe, ju keni akoma gjithçka në vend dhe ju duhet të paguani furnizuesit për punën që kanë bërë”, tha Nigel Wonnacott, zëdhënës i kompanisë franceze, e cila fitoi kontratën e qeverisë prej 46.6 milion pound për të bërë punën e tij.
Për të qenë të sigurt, Britania kishte pak zgjedhje, por duhej të përgatitej për Brexit. Një bllokim politik i gjatë ka rritur rrezikun e një ndërprerjeje shkatërruese nga BE dhe perspektiva e një largimi jo më të mirë më 12 prill është ende në jetë.
Ligjvënësit do të votojnë të premten për marrëveshjen e May-it, e cila sakaq ka premtuar dorëheqjen e saj , ndërkohë që do të mbajnë pjesën e mbetur në marrëdhëniet e tregtisë dhe sigurisë në të ardhmen.
“Ne jemi shumë më të vendosur tani për të minimizuar çdo përçarje në rrjedhën e tregtisë pavarësisht nga rezultati”, tha Bob Sanguinetti, kreu i Dhomës së Transportit, një grup tregtar i cili ka punuar me portet, operatorët e mallrave dhe kompanitë e transportit për hartimin e planeve. “Unë nuk do të thoja se është përpjekje e humbur. ”
* Bloomberg News