Ndonjëherë është çështje e personaliteteve dhe motivimeve të ndryshme.
Të gjithë kemi pasur kolegë që na bëjnë me nerva. Ndoshta ju ka rënë të punoni me dikë, e qeshura me të madhe e të cilit gjithmonë e ndërpret fokusin tuaj, ose me dikë që vazhdimisht merrte meritat për idetë tuaja.
Disa njerëz janë thjesht të bezdisshëm, sigurisht. Por thelbi i problemit mund të jetë gjithashtu një ndryshim i madh në llojin e personaliteteve. Megjithatë, nuk ka pse të ndiheni të pazotë kur përballeni me një dinamikë të vështirë ndërpersonale.
“Sjelljet mund të mësohen,” thotë Stephan Dilchert, profesor i asociuar i menaxhimit në Shkollën e Biznesit Zicklin të Kolegjit Baruch. “Vetëm sepse keni një personalitet të caktuar nuk do të thotë që nuk mund të silleni në një mënyrë tjetër. Megjithatë, personaliteti është ajo që ju vjen natyrshëm.”
Megjithëse personalitetet nuk janë fikse dhe mund të pësojnë luhatje gjatë jetës së një personi, studiuesit përdorin teste, të tilla si testi i personalitetit “Big 5”, për të identifikuar se cilat tipare janë më të forta në individë të caktuar. Të dish rezultatet e tua – dhe ato që mund të kenë të tjerët – mund t’ju ndihmojë të ndiheni më mirë për marrëdhëniet ndërpersonale në punë.
Testi Big 5 i vlerëson njerëzit bazuar në një grup thelbësor karakteristikash. Testi përcakton pesë fusha që mund të kategorizojnë një gamë të gjerë personalitetesh: ekstraversioni, pranueshmëria, hapja ndaj përvojës, ndërgjegjja dhe neurotizmi.
Shumica e njerëzve e gjejnë veten diku përgjatë spektrit të secilës karakteristikë. Por kur dy njerëz bien në skajet e kundërta të një karakteristike të caktuar, mund ta jetë shumë frustruese që ata të punojnë me njëri-tjetrin.
Nëse ju qëllon një koleg me një personalitet shumë të kundërt, nuk keni nevojë të provoni të ndryshoni personin; ju vetëm duhet të kuptoni se si ata janë të motivuar. Këtu janë katër tipare sfiduese që mund të hasni në vendin e punës, si dhe këshilla se si t’i trajtoni ato.
Njerëzit që i shërbejnë vetes
Individët që i shërbejnë vetes zakonisht marrin më pak pikë në përputhshmëri – që është në thelb prirja e një individi për të dashur që të tjerët ta pëlqejnë. Ata zakonisht nuk janë njerëz të ngrohtë apo miqësorë dhe mund të duket sikur mendojnë vetëm për veten e tyre. Në raste ekstreme, këta kolegë mund të kenë sjellje të papëlqyeshme, si marrja e meritave për punën e një kolegu tjetër ose tipare të tjera narciste të personalitetit.
“Disa narcistë mund të kenë absolutisht pasoja negative për vendin tuaj të punës”, shkruan bashkëpunëtori i Fast Company dhe profesori i psikologjisë Art Markman në një artikull të fundit rreth llojeve të ndryshme të narcistëve. “Pra, është e rëndësishme të jesh në gjendje të bësh dallimin midis njerëzve që veprojnë me siguri e konfidencë dhe atyre që janë realisht narcistë.”
Si drejtues, përpiquni t’i trajtoni këta anëtarë të stafit me një qasje të drejtpërdrejtë. Nëse këta kolegë vazhdojnë të shkelin pa mëshirë mbi të tjerët për të arritur qëllimet e tyre, ju duhet t’ua bëni të qartë se sjellja e tyre duhet të ndryshojë, ose përndryshe t’i largoni këta individë plotësisht për hir të kohezionit të ekipit. Për të ndaluar këtë lloj negativiteti në vendin e punës, është thelbësore të tregohet tolerancë zero ndaj sjelljeve abuzive.
Njerëzit që zgjedhin zënkat
Të kërkuarit e dramave ndërpersonale nuk duhet të jetë kurrë qëllimi i një vendi pune, thotë Dilchert. Edhe në doza të vogla, ato mund të trazojnë në mënyrë të panevojshme marrëdhëniet në një vend pune që dikur funksiononte mirë dhe të nxisin tensione.
Megjithatë, ekziston një lloj konflikti që mund të jetë i mirë, ose të paktën jo i dëmshëm për kulturën e një kompanie. “Konflikti është një realitet me të cilin ne përballemi çdo ditë në vendin e punës. Nuk është asgjë e keqe, në vetvete”, thotë Dilchert. “Megjithatë, konflikti ndërpersonal është diçka që duhet ta shmangim dhe nuk duhet ta krijojmë. Ky është ndryshimi i madh midis trajtimit të konfliktit në mënyrë produktive, kundrejt zgjedhjes së konfliktit sepse të bën të ndihesh më mirë.”
Nëse është e mundur, lërini këta punonjës të punojnë në projekte individuale. Është gjithashtu e rëndësishme që ta bëni pjesë të misionit të kompanisë suaj ndërvarësinë e shëndetshme nga njëri-tjetri. Bëni të qartë se suksesi i çdo personi varet nga suksesi i ekipit. Mos hezitoni t’i bëni pyetje njëri-tjetrit. Dhe, më e rëndësishmja, largoni fokusin nga individi. Në këtë mënyrë, asnjë anëtar specifik nuk mund të dominojë me sjellje të pavëmendshme që dëmtojnë grupin.
Njerëzit që nuk bëjnë përpjekje për të qenë të sjellshëm
Është e lehtë për t’u marrë vesh me punonjësit mirëkuptues dhe për t’u hapur ndaj pjesës tjetër të ekipit, si një burim profesional, por edhe si një mik. “Ajo që përshkruan në të vërtetë se çfarë është mirëkuptimi është të qenët dikush që pëlqen të bashkëpunojë me të tjerët, është ajo ideja që po punojmë së bashku drejt një qëllimi të njëjtë, i cili përfshin kompromisin,” thotë Dilchert.
Nga ana tjetër, një person që nuk i pëlqen seancat bashkëpunuese dhe shpesh hedh poshtë idetë e të tjerëve, mund të jetë dikush nga i cili duhet të keni kujdes. Njerëzit më pak mirëkuptues nuk ndihen aq keq kur i lënë të tjerët në baltë, sa një person me nivel të lartë mirëkuptimi.
Për të trajtuar këta kolegë, lidhuni me të tjerët në ekipin tuaj të cilët besojnë te shkëmbimi i ideve në mënyrë konstruktive. Në vend që të lejoni një koleg të vetëm të shkatërrojë një bisedë, përdorni një format “Round Robin” për të shkëmbyer ide në mënyrë më bashkëpunuese.
Njerëzit që janë keq me afatet
Njerëzit e ndërgjegjshëm, sipas karakterizimeve të Big 5, janë ata që masin mirë peshën e vendimeve të tyre dhe janë në gjendje të planifikojnë veprimet deri në fund.
Nga ana tjetër, ata individë që kanë më pak përgjegjshmëri mund të mos mendojnë se përmbushja e afateve dhe respektimi i angazhimeve është një prioritet kryesor. Ata nuk ndjejnë ndonjë presion të brendshëm për të ndjekur rregullat e një menaxheri ose normat organizative. Këta janë njerëz që preferojnë t’i bëjnë gjërat më mirë në mënyrën e tyre sesa të ndjekin standardet e përcaktuara. Kjo nuk është gjithmonë një gjë e keqe, natyrisht, por mund të jetë e bezdisshme kur duhet të respektohen disa afate strikte.
Për të punuar me këta njerëz, është mirë të vendosësh stekën e duhur për përmbushjen e afateve dhe të standardeve organizative. Këta lloj punonjësish mund të mos e kuptojnë rëndësinë e përgjigjes ndaj kërkesës së kolegut të tyre brenda një periudhe të arsyeshme kohore, por mund t’i shohin gjërat ndryshe nëse e dinë se supervizori i ekipit do të kontrollojë rezultatet individuale pas një numri të caktuar ditësh. Me fjalë të tjera, aplikoni strategji mbikëqyrëse. Dhe nëse keni nevojë për një dokumentacion të qartë të pritshmërive në vendin e punës, referojini këta dembelë te politikat e menaxhimit të performancës në organizatën tuaj, të cilat më në fund mund t’i nxisin këta anëtarë të ekipit të veprojnë. / Fast Company